Dé app voor de cliënt

Cliënten van Zorggroep Noordwest-Veluwe en hun directe naasten kunnen gebruikmaken van de cliënt-app. De cliënt-app geeft toegang tot

  • een tijdlijn waarop leuke momenten en foto’s gedeeld kunnen worden
  • uw agenda
  • uw  zorgdossier

De client-app kan ook worden gebruikt om bepaalde doumenten te ondertekenen.

Communicatie met zorgmedewerkers
U kunt nu nog niet met zorgmedewerkers communiceren via de app. Deze functionaliteit is nog in ontwikkeling. Voorlopig verloopt het contact nog zoals u gewend bent.

Wie heeft toegang tot de cliënt-app?

U beslist zelf wie u toegang geeft en u kunt op 2 manieren toegang geven:

  • Volledig toegang
    De gebruiker heeft toegang tot alle functionaliteiten van de cliënt-app en kan in ook uw zorgdossier kijken, inclusief zorgplan, rapportages en geplande zorgmomenten. Let wel: hier kunnen ook foto’s van huiddefecten/wonden staan.
  • Beperkt toegang
    De gebruiker heeft alleen toegang tot de tijdlijn, het fotoboek  en de agenda. In het fotoboek staan foto’s van gezellige momenten en activiteiten.

Aan de slag!

Om de cliënt-app te gebruiken hebt u een e-mailadres, een mobiele telefoon met telefoonnummer en toegang tot  internet nodig. U kunt de cliënt-app ook op een tablet gebruiken.

App installeren

U vindt de app in de Google Play Store of de App Store.  Zoek naar SDB Octopus CliëntApp en installeer de app. Of klik hieronder op de een van de knoppen om direct naar de app te gaan.

Toegang

U ontvangt een e-mail van Zorggroep Noordwest-Veluwe met de vraag of u de  cliënt-app wil gaan gebruiken.

Zichtbaar voor gebruikers met beperkt en volledig toegang tot de app.

De cliënt-app opent in het menu ‘tijdlijn’. Hier ziet u in tijdsvolgorde alle nieuwsberichten en foto’s. Via de + rechtsbovenin kunt u een foto of bericht over een leuk moment plaatsen. Deze informatie is niet zichtbaar voor zorgmedewerkers, alleen voor uzelf en uw netwerk. 
Bent u contactpersoon van meerdere cliënten? Via het pijltje naast de naam van de cliënt wisselt u tussen de cliënten.

Zichtbaar voor gebruikers met beperkt en volledig toegang tot de app.

In de agenda ziet u niet alleen de geplande zorgmomenten, maar ook afspraken die door u of voor u zijn gepland. Door op de + rechtbovenin te klikken kunt u een afspraak  toevoegen.

Zichtbaar voor gebruikers met beperkt en volledig toegang tot de app.

In het fotoboek kunnen u en uw  naasten foto’s en video’s bekijken.  Kijk nog eens terug in de opgeslagen foto’s om na te genieten van  bijzondere momenten die vastgelegd  zijn.

Alleen zichtbaar voor gebruikers met volledige toegang tot de app.

Onder de menu-optie meer kunt u een aantal specifieke onderdelen van het zorgdossier inzien.

Alleen voor de beheerder van de app.

In het menu netwerk onder het tabblad betrokkenen ziet u uw naasten, mantelzorgers en vrijwilligers. En welke zorgverleners u ondersteunen. Hier kunt u ook zien wie toegang tot uw dossier hebben.

Met de + kunt u als beheerder zelf nieuwe betrokkenen toevoegen en eventueel direct toegang geven tot de cliënt-app.

Alleen zichtbaar voor gebruikers met volledige toegang tot de app.

In het zorgplan ziet u

  • mijn verhaal:  wie/wat is voor u belangrijk
  • doelen: welke ondersteuning u krijgt bij wassen, eten en medicatie etc
  • behandelplan: uw afspraken met behandelaren
  • werkplan: een overzicht van de dagelijkse zorg
  • medisch beleid: afspraken met de arts over de medische zorg
Alleen zichtbaar voor gebruikers met volledige toegang tot de app.

In rapportages staat alle informatie die te maken heeft met de zorg en ondersteuning die u ontvangt.

Onder metingen staan de resultaten van metingen, bijvoorbeeld uw bloedruk of gewicht.

In incidenten staat informatie die vastgelegd is als u bijvoorbeeld bent gevallen of in uw vinger heeft gesneden tijdens het eten.

Alleen zichtbaar voor gebruikers met volledige toegang tot de app.

Bij documenten ziet u alle  formulieren en verslagen die te maken hebben met de zorg die u ontvangt. Hier kunt u ook uw zorgplan ondertekenen.  Onder zorgplan historie ziet u al eerder ondertekende zorgplannen.

In de documenten kunt u inzoomen zoals u dat gewend bent op uw telefoon.

Alleen zichtbaar voor gebruikers met volledige toegang tot de app.

In nieuws vindt u nieuwsberichten van de Zorggroep, bijvoorbeeld belangrijke mededelingen of aankondigingen voor activiteiten.

Alleen voor de beheerder van de app.

Onder account vindt u uitleg over

  • Beveiliging: hier kunt u een pincode instellen of regelen dat u met een vingerafdruk of gezichtsherkenning (Face ID) inlogt.
  • De beheerder: hier ziet u wie de beheerder is van de cliënt-app en de gegevens van deze gebruiker. Hier kan ook de beheerder worden aangepast.
  • Uitloggen: hier kunt u uitloggen uit de cliënt-app.

Veel gestelde vragen

Als u voorheen het cliëntportaal gebruikte, krijgt u een mail van Zorggroep Noordwest-Veluwe met instructies hoe u de cliënt-app in gebruik kunt nemen.

Neem contact op met de contactverzorgende in de Zorggroep.

Ja, dat kan!
• Android: ga naar de Google Play Store en download de cliënt-app SDB Octopus
• IPhone (Apple): ga naar de App Store en download de cliënt-app SDB Octopus

Nee, het gebruik van de cliënt-app is gratis.

Ga naar meer > profiel en pas met behulp van het potloodje het telefoonnummer aan; klik op opslaan.

Ga naar meer > profiel en pas met behulp van het potloodje het e-mailadres aan; klik op opslaan.

Ja dit is mogelijk!
Ga naar de Google Play Store of App Store en download de cliënt-app.

Hebt u hetzelfde telefoonnummer?
Dan krijgt u bij de eerste keer inloggen een sms-code.

Hebt u een nieuw telefoonnummer?
Wijzig dan met de oude telefoon eerst het telefoonnummer.
U krijgt bij de eerste keer inloggen met het nieuwe telefoonnummer een sms-code.
Hebt u het nummer zelf niet aangepast, dan kunt u de beheerder vragen het telefoonnummer aan te passen.

Hulp nodig?

Lukt het niet om de app in gebruik te nemen of is iets niet duidelijk? De zorgmedewerker is uw aanspreekpunt.