Print Friendly, PDF & Email

Informatie voor ouderen die vanwege psychogeriatrische problematiek (dementie) naar Boerhaavehof  gaan verhuizen en voor hun naasten. 

U gaat bijna verhuizen naar Boerhaavehof en wellicht hebt u daar vragen over. Misschien vindt u het antwoord op uw vragen hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.

Wat is er voor mij geregeld?

  1.  De Zorggroep biedt u een dienst aan voor televisie(incl TV) met radio en internet. Telefonie kan geregeld worden via TriAV (tel: 088-3330003. De klantadviseur vertelt u meer over het abonnement en de kosten.
  2. Naasten kunnen u telefonisch bereiken door het algemene nummer van de Zorggroep te bellen: 088 0563000 (ook buiten kantooruren). Er is ook een telefoonaansluiting in uw kamer. Als u dit wenst, kunt u hier zelf een abonnement voor afsluiten.
  3. Na de verhuizing regelen wij uw medicijnen via de apotheek van ziekenhuis St Jansdal. Hebt u thuis nog een medicijnrol? Neem deze dan mee.
  4. Er is gratis Wifi voor basis mediagebruik.
    Tip: als u meer mogelijkheden wilt, bijvoorbeeld Netflix kijken op een tablet, dan raden wij aan om zelf een data-abonnement af te sluiten.
  5. U hebt specialistische zorg nodig. Daarom neemt de specialist ouderengeneeskunde van de Zorggroep de behandeling over van uw huisarts als u bent verhuisd. Als het nodig is, kan de specialist ouderengeneeskunde een van de andere behandelaren van de Zorggroep inschakelen: een logopedist, fysiotherapeut, ergotherapeut, psycholoog, diëtist, bewegingsagoog en een muziektherapeut.

Wat moet ik zelf regelen?

  1. Uw zorgverzekering, aanvullende zorgverzekeringen en de verzekering voor uw scootmobiel zijn voor eigen rekening.
  2. De Zorggroep heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen verzekering opzeggen.
  3. De Zorggroep heeft een collectieve inboedelverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen verzekering opzeggen. Voor geld en sieraden gelden maximum vergoedingen. U kunt dit eventueel zelf aanvullend verzekeren.
  4. Hebt u aanvullende zorgverzekeringen? U zult zelf in moeten schatten of extra zorg, zoals fysiotherapie of logopedie nodig is en of u hiervoor nog een aanvullende verzekering nodig hebt. De Zorggroep kan deze risico-inschatting niet voor elke individuele bewoner maken.
  5. U hebt recht op standaardzorg voor het (kunst)gebit en kan hiervoor terecht bij Tandartsenpraktijk Breuklander waar de Zorggroep mee samen werkt. Deze tandarts heeft een mobiele praktijk en komt aan huis. Intensievere ingrepen, zoals het plaatsen van een kroon of brug, worden alleen vergoed mits er toestemming is van het zorgkantoor. Wanneer u kiest bij de eigen tandarts te blijven, is het verstandig na te vragen of hij/zij een contract met het zorgkantoor heeft, want anders zijn de kosten voor uzelf. Maak uw keuze bij ons bekend, dan nemen wij het op in uw dossier.
  6. Vergeet niet om uw adres te wijzigen bij instanties zoals de gemeente. Als bewijs van inschrijving kunt u de welkomstbrief, die u van de Zorggroep heeft ontvangen tonen.
    U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig

Tip 1

Er zijn gordijnen, een hoog/laagbed en een lade- en hangkast. Als u meer spullen meeneemt, hou dan alstublieft rekening met de beschikbare ruimte. Er moet voldoende manoeuvreerruimte zijn voor zorgmedewerkers en het gebruik van hulpmiddelen zoals een rolstoel

Tip 2

Wilt u iets ophangen in uw kamer? U kunt dit melden bij uw verzorgenden. Zij schakelen de technische dienst voor u in.

Staat de informatie die u wilt weten niet vermeld? Voordat u verhuist krijgt u meer informatie.

Laatst bijgewerkt op 3 juni 2024