cliëntenraad

De cliëntenraad geeft cliënten (of vertegenwoordigers) een stem en zeggenschap over de zorgverlening.

Cliëntenraden

Cliënten kunnen over de zorgverlening meedenken en meepraten. Dit is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz). Dankzij de cliëntenraad kunnen cliënten (of hun vertegenwoordigers) rechtstreeks invloed uitoefenen op het beleid en belangrijke beslissingen die de zorgverlening aangaan.

Regionale cliëntenraden

Een regionale cliëntenraad vertegenwoordigt de Zorggroep-locaties binnen een bepaalde gemeente. De leden staan in contact met cliënten om hun belangen te behartigen en dragen bij aan de kwaliteit van zorg. Onderwerpen zoals veiligheid, activiteiten en maaltijden komen tijdens hun besprekingen aan bod. Ook hebben de raden advies- en instemmingsrecht bij belangrijke beslissingen. Ze overleggen meerdere keren per jaar met de directeur wonen & leven.

Centrale cliëntenraad

De centrale cliëntenraad richt zich op onderwerpen die locatie-overstijgend zijn, zoals het kwaliteitsbeleid, de begroting en beleidsplannen. Ook hier staan cliëntenbelangen centraal, met aandacht voor welzijn, voeding, zorgverbetering en nieuw- of verbouwplannen. Deze raad behartigt ook de belangen van thuiszorgcliënten. De centrale raad geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies aan de raad van bestuur en heeft instemmingsrecht bij belangrijke besluiten. Er is regelmatig overleg met de raad van bestuur, waarbij ook de raad van toezicht vaak aanwezig is.

Wilt u bijdragen aan betere zorg?

De cliëntenraden zijn altijd op zoek naar mensen die willen meedenken en meepraten over de zorg. Of u nu cliënt bent, familielid of wettelijke vertegenwoordiger, uw stem is van waarde. Interesse om lid te worden van een cliëntenraad? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of om u aan te melden!

Regionale cliëntenraden

Cliëntenraadsleden

  • Jos van der Deure
  • Arlene Haveman
  • Mariette Miedema
  • Klaas Bouma
  • Thea Nieuwlaat
  • Eef Wemes

Bereikbaar via

  • clientenraad.harderwijk@znwv.nl
  • clientenraad.sonnevanck@znwv.nl

Cliëntenraadsleden

  • Anneke de Groot
  • Chris van Utrecht
  • Gerard Petersen
  • Janneke Schuurman – Bos
  • Marinus van den Brink

Bereikbaar via

clientenraad.ermelo@znwv.nl

Cliëntenraadsleden

  • Evelien Bakker-van den Brink
  • Gertie van Dijk-Vermeulen
  • Margreet Jonker
  • Bert van de Pol
  • Johan de Vroom
  • Helmus van de Langemheen
  • Alie van den Brink

Bereikbaar via

clientenraad.putten@znwv.nl

Verantwoording

Cliëntenraadsleden
  • Ingrid Mensink-de Kleine
  • Lida Vosselman-Buitenhuis
  • Mary Huisman
  • Marina Slothouber
  • René Brummel

Bereikbaar via

clientenraad.nunspeet@znwv.nl

Centrale cliëntenraad

Leden centrale cliëntenraad

  • Saskia Meijer (voorzitter)
  • Jos van der Deure
  • Arlene Haveman
  • Gerard Petersen
  • Chris van Utrecht
  • Bert van de Pol
  • Mary Huisman
  • Annelies Ris (ambtelijk secretariaat)

Bereikbaar via

clientenraad@znwv.nl

Identiteitsraad

Het identiteitsbeleid is ontstaan uit een inspirerende uitwisseling van ideeën tussen diverse belanghebbenden binnen de Zorggroep, zoals medewerkers, cliëntenraadsleden, de raad van bestuur, de raad van toezicht en geestelijke verzorgers.

De identiteitsraad –  formeel vastgelegd in de statuten – bestaat uit zowel medewerkers als externe betrokkenen, zoals cliënten, naasten, toekomstige cliënten, huisartsen, geestelijk verzorgers, mensen die actief zijn in de kerk of andere maatschappelijk betrokken organisaties, vrijwilligers en mantelzorgers.

Deze raad komt ongeveer 3 keer per jaar bijeen om te discussiëren over diverse thema’s en dilemma’s in de zorg. De raad toetst of het zorgbeleid aansluit bij het vastgestelde identiteitsbeleid en of het aansluit bij de organisatie, haar betrokkenen en de samenleving. Dit zorgt voor voortdurende afstemming en bevordert de kwaliteit van de zorg.

Bent u betrokken bij de Zorggroep en wilt u meepraten over zorgthema’s en de identiteit van de Zorggroep? Mail naar bestuurssecretariaat@znwv.nl voor aanmelding of meer informatie. We verwelkomen graag diverse perspectieven om zo een inclusief en representatief gesprek te bevorderen.