Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen2017-11-27T14:08:08+01:00
Moet ik zelf een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering afsluiten als ik in een woonzorglocatie kom wonen?2024-02-22T09:42:49+01:00

Voor cliënten die in onze woonzorglocaties wonen (intramuraal verblijf) heeft Zorggroep Noordwest-Veluwe een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Deze inboedelverzekering vergoedt schade tot € 10.000. Ligt de waarde van uw eigendommen hoger dan € 10.000 dan kunt u hier zelf een verzekering voor afsluiten.

Met welke zorgverzekeraars heeft Zorggroep Noordwest-Veluwe een contract?2023-12-28T15:08:12+01:00

Jaarlijks maken wij afspraken met zorgverzekeraars over de kwaliteit en prijs van de zorg. Of er wel of geen sprake is van een overeenkomst met de zorgverzekeraar kan gevolgen hebben voor de vergoeding van uw zorg. Op de pagina contracten met zorgverzekeraars staat een actueel overzicht.

Is er een wachttijd, zo ja, hoe lang duurt het ongeveer?2020-02-12T13:48:29+01:00

Meestal is er een wachttijd. De actuele wachtlijstcijfers staan op onze website. U kunt voor de actuele wachtlijst ook contact opnemen met het servicebureau via telefoonnummer: 088-056 3000

Wat gebeurt er als het thuis ineens niet meer gaat?2021-07-22T11:41:12+02:00

Als het thuis ineens niet meer gaat, kunt u het best eerst contact zoeken met uw huisarts. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie zal een oplossing gezocht moeten worden. Oplossingen kunnen variëren van het inzetten van extra zorg, extra dagbesteding, een kortdurende opname of tot een spoed- of crisisopname. Dit gaat altijd in samenspraak met u en uw contactpersoon. Of bel voor meer informatie ons servicebureau: 088 056 3000.

Zijn er hulpmiddelen voor het transport, zoals een transportrolstoel of een rolstoelauto of – bus?2016-12-12T13:29:27+01:00

Op de meeste locaties is dit aanwezig. Vraag ernaar en het zorgteam helpt u graag verder.

Welke activiteiten zijn er?2021-07-22T11:43:30+02:00

Per locatie worden verschillende activiteiten aangeboden, op verschillende momenten per week/maand/kwartaal. Deze activiteiten zijn afgestemd op de wensen van de bewoners. Maar zijn ook toegankelijk voor mensen uit de wijk en/of familie. Er zijn activiteiten die gratis toegankelijk zijn en er zijn activiteiten waar een bijdrage wordt gevraagd om deel te kunnen nemen. Op de website vindt u meer informatie over activiteiten.

Zijn er bezoektijden op de afdelingen?2016-12-12T13:05:06+01:00

Nee, er zijn geen bezoektijden. Wel vragen we om rekening te houden met rusttijden van de bewoners.

Kan ik een rondleiding krijgen?2021-07-22T12:11:08+02:00

In coronatijd zijn de woonzorgcentra om veiligheidsredenen helaas beperkt toegankelijk. Als u interesse hebt om een of meer locaties te bezoeken, dan kunt u het beste contact opnemen om de actuele mogelijkheden te bespreken. Bel voor meer informatie: 088 0563000.

Wat zijn de afmetingen van een kamer?2016-12-12T13:02:26+01:00

De kamers verschillen per locatie. Om een indruk te krijgen van de grootte van de kamers kunt u gaan kijken op de locatie van uw voorkeur. Op sommige locaties wordt een inloopuur georganiseerd. De inloopuren maken we kenbaar in het activiteitenoverzicht per woonzorgcentra. U kunt ook vragen om een rondleiding.

Hoe kan ik mij aanmelden voor een woonzorgcentrum?2021-07-22T12:27:50+02:00

Bekijk op de pagina Wat als het thuis niet meer gaat? de vier stappen naar een woonzorgcentrum.

Hoe kan ik een indicatie aanvragen?2016-12-12T12:56:35+01:00

U kunt een aanvraagformulier van het CIZ invullen (www.ciz.nl) of u kunt uw huisarts of (thuis)zorgverlener vragen u hierbij te helpen.

Waar kan ik een klacht indienen?2021-07-22T11:47:52+02:00

Uw ervaring is belangrijk voor ons. Met uw inbreng kunnen wij de zorg, service en veiligheid in de Zorggroep blijven ontwikkelen en verbeteren. Als u een klacht hebt, laat het ons weten. Kijk op de pagina over een klacht indienen.

Ga naar de bovenkant